Statussymboler

Jag vet inte med er, men någonting som stör mig något enormt när jag är ute i trafiken är alla dessa (för det mesta) invandrar ägda BMW med stuprörs liknande avgasrör ala Biltema (Läs Feltema).  Råkar det vara så att ägaren har jobb, så har även den 10år gamla bmw chromade sidospeglar, doftgranar, och om han inte jobbar på mc donalds, så kan den även ha kjolpaket och ett par nya fälgar.

Och oftast så hör man dom bra mycket tidigare än man kan se dom, men när dom väl är inom avstånd för att granska skiten, så ser allt bra mycket värre ut än orginal, det sitter 4-5st nysvenskar i bilen och pumpar musik som jag tvivlar på att dom själva förstår sig på, då absolut ingen annan gör det. Därför är det ett litet mål för mig, att gå till grunden med det här, försöka förstå mig på VAD som är så tufft med att ha en 10år gammal bmw, som man försöker få att låta som en italiensk sportbil men låter mer som en högvarvig traktor.

Vad är det som triggar igång detta tvångsbeteende att förstöra en bil, är det så att dom på allvar får respekt i sina hoods över hur "lyckad" styling dom har lyckats genomföra? eller är det så simpelt att brudarna faller för detta? För jag personligen finner ingen vettig anledning till varför man ska ta en normal f.d familjebil, och om jag ska vara snäll, göra en markant värdeminskning på den. OM jag någonsin skulle få för mig att göra detta mot en bil, i annat än ironiskt syfte, så slå mig gärna hårt och länge.

Nä jag hoppas verkligen att även skogsturkarna tar sig i kragen, och om dom fortfarande måste "stajjlla bajlen" att dom kan göra det med stil, och inte med ett postorder-kit från 1995. För att visa er att statussymboler finns även i länder där inte bilarna har slått igenom helt och hållet än, så tänkte jag visa er denna feta statussymbol, från okänt arabland.



Peace out mah niggas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0